Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

Αναβολή εκδηλώσεων λόγω πένθους





O Πολιτιστικός Σύλλογος  Mονής Μαλεβυζίου σας ενημερώνει πως αναβάλλονται οι εκδηλώσεις   « Ταξίδι στο παρελθόν» και « Μονιανή βεγγέρα στη Χυμευτού »  λόγω συμπαράστασης στο πένθος της οικογένειας του συγχωριανού μας και φίλου του συλλόγου  Νίκου Καβροχωριανού .

Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

"Tαξίδι στο παρελθόν "

    Ο πολιτιστικός σύλλογος Μονής και η Περιφέρεια Κρήτης  σας καλούν να πάρετε μέρος σε ένα ταξίδι στο παρελθόν ,την  Παρασκευή  8  Αυγούστου 2014, με τη βοήθεια του κινηματογραφικού υλικού από το αρχείο του Δημήτρη Παγωμένου που κατέγραψε στιγμές καθημερινότητας στο χωριό μας .

   Το ταξίδι θα ξεκινήσει στις 9,30 μ.μ.  και το εισιτήριο κοστίζει μηδέν ευρώ.

Η εκδήλωση είναι υπό την αιγίδα της Τοπικής Κοινότητας Μονής




Ευχαριστούμε θερμά τους χορηγούς των εκδηλώσεων
















Pernod Ricard Hellas
Λουδιανός Μιχάλης  (υπεύθυνος πωλήσεων)
                                                   


Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

Χοροεσπερίδα στη Μονή Μαλεβυζίου [25-7-14]


Ο  Πολιτιστικός Σύλλογος Μονής Μαλεβυζίου  σας προσκαλεί στη χοροεσπερίδα που διοργανώνει
          την     Παρασκευή     25      Ιουλίου  2014 και ώρα   9,30μ.μ.   [παραμονή της Αγίας Παρασκευής]                           
          στην πλατεία του χωριού μας.
Την εκδήλωση  θα πλαισιώνουν μουσικά
οι   Νίκος  Ρινακάκης  [λύρα-τραγούδι]
      Γιάννης  Γωνιανός  [λαούτο-μαντολίνο ]
      Γιάννης  Μιχελακάκης [λαούτο]
      Μάνος  Πετράκης   [κρουστά ]



     

Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014

Μήνυμα Νότη Μαριά για τις εκδηλώσεις στη μνήμη του λοχία καταδρομών Νικολάου Καβροχωριανού



Αγαπητέ Πρόεδρε του Πολιτιστικού Συλλόγου Μονής Μαλεβυζίου

κ. Πατραμάνη,

Σας ευχαριστώ ιδιαιτέρως για την τιμητική πρόσκληση να παρευρεθώ στις εκδηλώσεις που διοργανώνετε και είναι αφιερωμένες στη μνήμη του λοχία καταδρομών Νικολάου Καβροχωριανού.
Λόγω ανειλημμένων κοινοβουλευτικών υποχρεώσεών μου εκτός Κρήτης, δεν θα μπορέσω να είμαι μαζί σας.
Η επέτειος των 40 χρόνων από τον θάνατο του λοχία της Α΄Μοίρας Καταδρομέων, επαναφέρει στη μνήμη μας την τραγωδία της Κύπρου. Η ιστορία έχει κατατάξει τους 300 καταδρομείς της επιχείρησης «ΝΙΚΗ», μεταξύ αυτών και τον Νικόλαο Καβροχωριανό, στο πάνθεον των ηρώων.
Οφείλουμε στη μνήμη αυτών των νέων, να μην λησμονήσουμε ποτέ τη θυσία τους και να διασφαλίσουμε πως δεν θα συντελεσθούν παρόμοια γεγονότα στο μέλλον.
Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εκδηλώσεις.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Νότης Μαριάς

Ευρωβουλευτής,

Αντιπρόεδρος Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Ημέρα τιμής και μνήμης



Επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη του λοχία (Κ.Δ.) Νικολάου Καβροχωριανού   που έπεσε στην Κύπρο τον Ιούλιο του 1974 θα τελεσθεί  την  Κυριακή  20  Ιουλίου 2014 στις  11 π.μ. στη Μονή Μαλεβυζίου    από το δήμο Μαλεβυζίου  ,την οικογένεια του πεσόντα,τον πολιτιστικό σύλλογο και την τοπική κοινότητα και στη συνέχεια θα γίνουν ομιλίες για τα γεγονότα της Κύπρου το 1974 και προβολή του ντοκιμαντέρ  "Ήρωες χωρίς παράσημα " των δημοσιογράφων Γιάννη Φασουλά και Γιάννη Σκάλκου
  Ο πρόεδρος του δ.δ. Μονής  και ο πολιτιστικός σύλλογος Μονής  σας καλούν  να παραβρεθείτε στις εκδηλώσεις 






Καβροχωριανός Νικόλαος

Νύχτα…
21ης-22ας Ιουλίου το 1974…
Ο λοχίας Νικόλαος Καβροχωριανός πέφτει…
Μαζί με άλλους ηρωικούς συντρόφους του, της Α’ Μοίρας Καταδρομών στην Κύπρο.
Θρήνος για τον χαμό του στο χωριό μας,
τιμή, δόξα και αγώνας για την ελευθερία η κληρονομιά που άφησε στον τόπο του.

ΠΕΣΟΝΤΕΣ & ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΙ ΚΡΗΤΕΣ
 ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΤΟ 1974

Π Ε Σ Ο Ν Τ Ε Σ

Ανχης              ΠΒ       Χατζηδάκης Εμμανουήλ
Αλχίας                         ΠΖ        Μπινάκης Γεώργιος 
Εφ. Λχίας         ΠΖ        Χαιρετάκης Μιχαήλ 
Εφ. Λχίας         ΚΔ       Καβροχωριανός Νικόλαος  
Εφ. Λχίας         ΚΔ       Τζιλιβάκης Στέφανος
Δνεύς               ΠΖ        Γιαννακάκης Μηνάς
Στρτης             ΠΖ        Βολακάκης Μάριος
Στρτης             ΚΔ       Γιαννακάκης Κοσμάς
Στρτης             ΚΔ       Οικονομάκης Κων/νος
Στρτης             ΚΔ       Πρινιανάκης Στυλιανός
Στρτης             ΚΔ       Τούλης Ηλίας
Στρτης             ΠΖ        Γραμματικάκης Εμμανουήλ

Α Γ Ν Ο Ο Υ Μ Ε Ν Ο Ι

Εφ. Ανθλγός    ΠΖ        Μπιτσάκης Σταύρος
Στρτης             ΠΖ        Τριανταφυλλίδης Μανούσος







Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

Κινηματογραφική βραδυά

   Ο πολιτιστικός σύλλογος Μονής και η περιφερειακή ενότητα Ηρακλείου, θα προβάλλουν την ταινία     ΕL  GRECO  του Γιάννη Σμαραγδή  στη Μονή Μαλεβυζίου
   Η  προβολή της ταινίας θα γίνει το Σάββατο 19 Ιουλίου 2014 στις 9,30μμ στη "  Μεσοχωριά " με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.









    Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του λοχία καταδρομών Νικολάου Καβροχωριανού με αφορμή τα σαράντα χρόνια από τα τραγικά γεγονότα της Κύπρου ,τον Ιούλιο του 1974 και είναι υπό την αιγίδα της Τοπικής Κοινότητας Μονής και του ΔΟΠΠΑΜ




El Greco ( Ελ Γκρέκο), είναι ο τίτλος μίας ελληνικής κινηματογραφικής ιστορικής ταινίας διεθνούς παραγωγής, του 2007, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σμαραγδή, και σενάριοΤζάκι Παβλένκο, και Γιάννη Σμαραγδή, με πρωταγωνιστές τους Νικ Άσντον, Χουάν Ντιέγκο Μπότο, Λάκη Λαζόπουλο, Δήμητρα Ματσούκα, Λάγια Μαρούλ και Σωτήρη Μουστάκα.


Η ταινία μας μεταφέρει στο 16ο αιώνα με αφετηρία την Κρήτη, στη Βενετία ως το Τολέδοτης Ισπανίας, ακολουθώντας την περιπετειώδη αναζήτηση του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου ή Ελ Γκρέκο για ελευθερία και έρωτα. Εκείνη την εποχή η Κρήτη, η ιδιαίτερη πατρίδα του ζωγράφου, βρίσκεται υπό την κατοχή των Ενετών. Ο πατέρας του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου είναι αντάρτης και μάχεται τους κατακτητές, ενώ ο νεαρός καλλιτέχνης απολαμβάνει ήδη μεγάλη φήμη και επιτυχία. Μαζί με το στενό του φίλο Νικολό, που τον συνοδεύει παντού και τον προστατεύει, ο Γκρέκο θα βρεθεί στη Βενετία, ακολουθώντας την πανέμορφη Φραντζέσκα ντα Ρίμι. Εκεί θα θητεύσει στο εργαστήριο του μεγάλου ζωγράφου της Αναγέννησης Τιτσιάνο, ενώ θα γνωρίσει τον Ισπανό ιδεαλιστή ιερωμένο Νίνο ντε Γκεβάρα, που θα επηρεάσει καθοριστικά τη ζωή του. Ο Γκεβάρα γοητεύεται από το ταλέντο του Έλληνα ζωγράφου και τον θαυμάζει, αν και διαφωνεί με την ιδιότυπη στάση του σε ό,τι αφορά στην τέχνη και στο Θεό. Οι δυο τους αναπτύσσουν μια ξεχωριστή φιλία. Φθάνοντας στην Ισπανία, ο Θεοτοκόπουλος κατακτά παγκόσμια φήμη ως καλλιτέχνης, ενώ βρίσκει το μεγάλο έρωτα της ζωής του στο πρόσωπο της Χερόνιμα. Αποκτά ισχυρούς φίλους και είναι ευτυχισμένος που εργάζεται στην Ισπανία, ως τη στιγμή που θα δεχτεί το πρώτο χτύπημα της μοίρας. Μέσα στη δυστυχία του, θα ξανασυναντηθεί με ένα αγαπημένο πρόσωπο από το παρελθόν: τον Νίνο ντε Γκεβάρα, ο οποίος τώρα πια είναι Μέγας Ιεροεξεταστής και στέλνει τους «αιρετικούς» στην πυρά. Η μετάλλαξη του φίλου του σοκάρει τον Γκρέκο, ενώ το συγκλονιστικό θέαμα των ανθρώπων στην πυρά τον ωθεί να απεικονίσει με σχεδόν υπερφυσικό τρόπο την ψυχή των αθώων, κάνοντάς τους να φαίνονται άγιοι. Αυτό εξοργίζει τον Γκεβάρα.
Στη μάχη που θα διεξαχθεί ανάμεσά τους, το φως πολεμά το σκοτάδι. Τα όπλα του Γκεβάρα είναι η εξουσία και ο θάνατος, ενώ ο Γκρέκο προτάσσει τους πίνακές του, το φως και τις αξίες του ανυπότακτου κρητικού πολιτισμού που τον γέννησε.

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

Αναβολή εκδήλωσης "Μονιανή βεγγέρα στη Χυμευτού" με το Στάθη Μονιάκη

     Ως ένδειξη συμπαράστασης στην οικογένεια του Πέτρου Καλλέργη,που έπεσε θύμα ληστείας, το Διοικητικό Συμβούλιο του Πολιτιστικού Συλλόγου Μονής Μαλεβυζίου αποφάσισε να αναβάλλει την πρώτη εκδήλωση , " Μονιανή  βεγγέρα στη Χυμευτού ",που θα πραγματοποιούνταν την Παρασκευή 11 Ιουλίου 2014.
     Η νέα ημερομηνία  που θα αποφασίσει το Δ.Σ.θα ανακοινωθεί σύντομα. Οι υπόλοιπες καλοκαιρινές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν κανονικά

Κινηματογραφική ένοπλη ληστεία το βράδυ σε κοσμηματοπωλείο στη Μονή Μαλεβυζίου



Τρία άτομα με κουκούλες εισέβαλαν στο κατάστημα και το άδειασαν.
Ανθρωποκυνηγητό προκειμένου να εντοπιστούν τρεις άγνωστους δράστες που το βράδυ της Τετάρτης εισέβαλαν υπό την απειλή όπλου σε κοσμηματοπωλείο - εργαστήριο χρυσοχοΐας λίγο έξω από τη Μονή Μαλεβιζίου αρπάζοντας μεγάλο αριθμό κοσμημάτων και σκορπώντας τον τρόμο στον ιδιοκτήτη και σε δύο ακόμα άτομα που ήταν μέσα, έχουν εξαπολύσει οι αστυνομικές αρχές. Οι δράστες κρατώντας καλάσνικοφ άρπαξαν μεγάλο αριθμό κοσμημάτων από τις προθήκες και τα συρτάρια, ενώ πρόλαβαν, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες, να αφαιρέσουν και το υλικό από τις κάμερες ασφαλείας προκειμένου να δυσκολέψουν τις έρευνες των αστυνομικών αρχών.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες και σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στους αστυνομικούς ο 37χρονος ιδιοκτήτης, από τα τρία άγνωστα άτομα, όπλο έφεραν μόνο τα δύο από τα τρία άτομα. Στο κατάστημα την ώρα που σημειώθηκε η ένοπλη ληστεία ήταν ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης και ένας υπάλληλος με τη φίλη του που έζησαν τον φόβο και τον τρόμο καθώς όπως έγινε γνωστό και σύμφωνα με τους κατοίκους του χωριού, οι δράστες έδεσαν τα άτομα που ήταν μέσα στην επιχείρηση. Αφού άρπαξαν ότι μπόρεσαν, ανάμεσα στη λεία τους ήταν και τα προσωπικά αντικείμενα των θυμάτων, στη συνέχεια επιβιβάστηκαν σε ΙΧ επιβατικό τζιπ και τράπηκαν σε φυγή.
Το καλά σχεδιασμένο τους έργο όμως δεν σταματάει εδώ καθώς για να εξαφανίσουν κάθε πιθανότητα και κάθε στοιχείο που θα μπορούσε να τους μαρτυρήσει, έκαψαν το αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη της επιχείρησης με το οποίο τράπηκαν σε φυγή. Το όχημα βρέθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα στη Σταυρακιανή Καμάρα έχοντας καταστραφεί ολοσχερώς, με την Πυροσβεστική λίγο νωρίτερα να σπεύδει για την κατάσβεση της πυρκαγιάς.

Πέρα όμως από το τζιπ που βρέθηκε καμένο, ολοσχερώς καταστράφηκε και το αγροτικό όχημα με το οποίο έφτασαν στο χωριό οι άγνωστοι δράστες. Πρόκειται για το όχημα που βλέπετε στη φωτογραφία και το οποίο βρέθηκε λίγα μέτρα παραπάνω από τον τόπο της ληστείας.
Σύμφωνα με τους κατοίκους του χωριού, είναι η δεύτερη φορά που ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης πέφτει θύμα ληστείας. Η πρώτη φορά ήταν πριν από τρία χρόνια περίπου όπου πάλι άγνωστοι δράστες εισέβαλαν στον χώρο, ο οποίος ήταν κλειστός, αρπάζοντας χρυσαφικά.
Η εικόνα πάντως που παρουσίαζε σήμερα η επιχείρηση, δείχνει τη βιασύνη των δραστών να προλάβουν να αρπάξουν ότι μπορούν, με πολλά από τα αντικείμενα που ήταν στα ράφια, να βρίσκονται πεταμένα στο πάτωμα. Το γεγονός επίσης ότι έκαψαν και τα δύο οχήματα που χρησιμοποίησαν, ίσως σημαίνει πως πρόκειται για "γνώριμους" της Αστυνομίας που δεν ήθελαν να αφήσουν αποτυπώματα από τη δράση τους. Ο τρόπος πάντως που συνέβη η χθεσινή ληστεία πιστοποιεί πως οι δράστες πήγαν επί τούτου, είναι αδίστακτοι, φροντίζουν να μην αφήνουν ίχνη και υλικό από κάμερες παρακολούθησης και είχαν σχεδιάσει εκ προοιμίου τη διαφυγή τους. Αστυνομικές πηγές πάντως ανέφεραν ότι "ως εκ του τρόπου τέλεσης" η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή. Δεν αποκλείεται μάλιστα η υπόθεση να φύγει από τα χέρια του ΑΤ Περιφέρειας που μέχρι τώρα διενεργεί την προανάκριση και να πάει υπό την ομπρέλα της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ηρακλείου.
Ακούστε μαρτυρία στο Ράδιο Κρήτη από την ένοπλη ληστεία στη Μονή Μαλεβιζίου:

Ο 37χρονος ιδιοκτήτης του καταστήματος, κατέθεσε στις αστυνομικές αρχές για το συμβάν με την αστυνομία να έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό τους. Προανάκριση για το περιστατικό διενεργεί το ΑΤ Περιφέρειας.
Ρεπορτάζ: Γιώργος Ι. Παπαδάκης
πηγή  e-Κρήτη

 

Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

η Αναβίωση του Αλωνίσματος της ταγής

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μονής Μαλεβυζίου και η Περιφερειακή  Ενότητα Ηρακλείου  σας καλούν στην αναβίωση του Αλωνίσματος της ταγής  την
Κυριακή 13 Ιουλίου 2014 και ώρα 6μ.μ
Η εκδήλωση θα γίνει στην τοποθεσία Πλακάλωνα


Ταυτόχρονα θα γίνεται άλεσμα σταριού με τον παραδοσιακό χειρόμυλο και ψήσιμο ξυνόχοντρου. Επίσης θα γίνει αγώνας ιππασίας με Γεωργαλίδικα άλογα του ΠΑ.ΣΥ.Φ.Α. σε μία όμορφη διαδρομή (Πλακάλωνα- Λαγάρες-Χυμευτού-Πλακάλωνα)


Η εκδήλωση    πραγματοποιείται με τη βοήθεια του προέδρου του ΠΑ.ΣΥ.Φ.Α. κ Σπύρου Καλλέργη και του κ.Αντώνη Μακατούνη
       Η  εκδήλωση   είναι  αφιερωμένη στη μνήμη του λοχία καταδρομών Νικολάου Καβροχωριανού με αφορμή τα σαράντα χρόνια από τα τραγικά γεγονότα της Κύπρου ,τον Ιούλιο του 1974     και  είναι υπό την αιγίδα της Τοπικής Κοινότητας Μονής και του ΔΟΠΠΑΜ
 Είσοδος ελεύθερη

                                                                                                         
Ευχαριστούμε τους χορηγούς  μας








ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΚΟΥΒΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΥΛΙΣΟΣ


ΠΡΑΤΗΡΙΟ  ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΣΑΜΟΛΗΣ  ΕΜΜ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ


Το αλώνισμα ξεκινά με το στρώσιμο του αλωνικού μέσα στην κούπα του αλωνιού και για το σκοπό αυτό οι αλωνάρηδες μεταφέρουν τ αλωνικό από τη θέση που είναι στιβιασμένο μέσα στ αλώνι κατά σωρούς και ένας απ αυτούς το απλώνει σ όλο τ αλώνι με το διχάλι δηλ. ένα ξύλινο εργαλείο με μακρύ χέρι, σε σχήμα περισπωμένης με διχάλα στην πάνω άκρη της οποίας τα χαχάλια (τα δυο ανοιχτά μέρη) είναι γυρισμένα προς τ απάνω με άκρες χωρίς αιχμή (κούτουλες).
Μετά το άπλωμα του αλωνικού μέσα στ αλώνι, που πρέπει να είναι του ίδιου πάχους σ όλα τα σημεία, για να περνά εύκολα ο βολόσυρος και να μη μπουκώνει, αρχίζει το αλώνισμα.
Και στο αλώνισμα χρειάζεται να ζευτούν τα δυο βόδια στον ίδιο ζυγό του οργώματος και κατά τον ίδιο τρόπο ζεψίματος, με τη διαφορά ότι αντί να συνδεθούν τα λούρα με τ αλέτρι συνδέονται με το βολόσυρο.
Ο βολόσυρος αποτελείται από δυο χοντρές σανίδες, πολύ σκληρού ξύλου, συναρμολογημένες ώστε να σχηματίζουν ενιαίο σώμα στενότερο, μπροστά και πλατύτερο πίσω, όπου φέρνει σε κάθε άκρα μια προεξοχή-δόντι-για να πατεί ο βολόσυρος, όταν τοποθετείται όρθια. Το μπροστινό στενότερο μέρος του βολοσύρου κυρτώνεται λίγο προς τ απάνω για να διευκολύνεται το γλύστρημα του πάνω στ αλωνικό. Στην από κάτω επιφάνεια και μέχρι το ύψος της κύρτωσης υπάρχουν κατάσπαρτες υποδοχές, μέσα στις οποίες είναι σφηνωμένες οι βολοσυρόπετρες (κοφτερές βένες τσακμακόπετρας-πυρίτη λίθου), οι οποίες με το πέρασμα του βολοσύρου πάνω στ αλωνικό το κατακόβουν και έτσι συντελείται το αλώνισμα. Οταν με τον καιρό στομώσουν οι βολοσυρόπετρες αντικαθιστούνται με καινούριες ή με μεταλλικές λεπίδες. Στην από πάνω επιφάνεια του βολοσύρου και επί του κατά πλάτος των σανίδων χοντρού ξύλου, λίγο πριν την κύρτωση είναι στερεωμένος κρίκος, όπου προσαρμόζεται το ένα άκρο του άγκριστρου, του κατσουνιού με το οποίο γίνεται με εξάρτηση η σύνδεση ζυγού και βολοσύρου. Κατά το αλώνισμα το βολόσυρο σύρνουν τα βόδια, που διευθύνει ο αλωνάρης ορθός πάνω από το βολόσυρο, για να γυρίζουν κυκλικά στ αλώνι, και για να πιέζει με το βάρος του το βολόσυρο και τις πέτρες να κόβουν καλύτερα το αλωνικό. Αλωνάρης μπορεί να είναι και παιδί άνω των δώδεκα χρόνων, εφ όσον τα ζευτικά είναι καλά μερωμένα, οπότε στην περίπτωση αυτή, για να συμπληρωθεί το βάρος του άλωνάρη, τοποθετείται στη μέση του βολοσύρου μια σχετικά μεγάλη πέτρα. Επίσης, αλωνάρης μπορεί να γίνει και ηλικιωμένος άντρας ή γυναίκα, οπότε στερεώνεται πάνω στο βολόσυρο καρέκλα, για να διευθύνει καθιστά τα ζώα στο αλώνισμα.
Ο αλωνάρης διευθύνει τα ζώα με το ζεύτη, και τα παρακινεί στο περπάτημα με το νυματερό, μια μικρή βέργα (ράβδος), που έχει μπροστά νύμα-κεντρί, με το οποίο κεντρίζει τα ζώα.
Όσο προχωρεί το αλώνισμα, ο βολόσυρος σχηματίζει ένα είδος αυλακιάς στα χείλη της οποίας μένει αλώνευτο αλωνικό και που μοιάζουν σαν στεφάνια. Αυτά τα στεφάνια καλείται από καιρό σε καιρό ο βοηθός του άλωνάρη να χαλάσει με το διχάλι και να τα ρίξει μέσα στην αυλακιά.
Αν μετά το αλώνισμα του αλωνεμένου αλωνικού απομένει και άλλο αλώνευτο, τότε ο βοηθός του άλωνάρη θα κάμει το λεγόμενο σύμπαλμα, δηλ. θα πάρει νέα ποσότητα αλωνικού και θα τη ρίξει σε διάφορα σημεία του αλωνιού και σε συνέχεια θα την απλώσει με το διχάλι πάνω στο ήδη αλωνεμένο. Συμπάλματα, με την προσταγή του άλωνάρη «έλα να συμπάλεις» θα γίνονται ώσπου να μένει αλώνευτο το αλωνικό στη στίβα. Αν το αλωνικό είναι πάρα πολύ μεγάλης ποσότητας, όπως συμβαίνει κυρίως στα σιτηρά, το αλωνεμένο σωρεύεται γύρω από το σωρό, οπότε γίνεται νέα στρώση και άπλωμα του αλωνικού που απομένει, καθώς και νέα κατοπινά συμπάλματα. Ισως είναι περιττό, να τονιστεί ότι το αλώνισμα γίνεται στην πυρά της μέρας δηλ. στις πιο ζεστές ώρες, γιατί φρυγανιάζει (αποξεραίνται) τελείως το αλωνικό, κι έτσι διευκολύνεται πολύ το αλώνισμα με το βολόσυρο και τα πατήματα των ζευγατικών. Αυτός είναι ο λόγος, που όταν είναι προβέτζες (συννεφιασμένες μέρες) δεν γίνεται αλώνισμα, γιατί ανεπαλιάζει (μαλακώνει) το αλωνικό και δεν κόβεται. Οι πολύ ζεστές ανέφελες μέρες λέγονται αλωνόμερες που διαρκούν συνήθως από τις δέκα το πρωί ως στις πέντε το πολύ το απόγευμα, επειδή με το βράδιασμα ανεδίδει (υγροποιείται) το αλωνικό και γι αυτό ξεζέβγονται την ώρα αυτή τα βούγια από τ αλώνι.
Αφού ξετελέψει το αλώνισμα, θα ακολουθήσει η διαδικασία του λιχνίσματος . Η διαδικασία αυτή αρχίζει με το ξέζεμα των ζευτικών και την απομάκρυνση τους από την κούπα του αλωνιού μαζί με τα σύνεργα του αλωνίσματος-βολόσυρος-ζυγός-διχάλι-νυματερό. Μετά οι αλωνάρηδες θα ασχοληθούν στο να στέσουν το λεγόμενο λαμί. Το λαμί αποτελείται από το αλωνεμένο αλωνικό, που συγκεντρώνεται στη μέση και κατά μήκος του αλωνικού σε σχήμα παραλληλεπιπέδου, του οποίου οι δυσανάλογα μικρές πλευρές τοποθετούνται κάθετα προς την συνηθισμένη πνοή του ανέμου και οι δυο στενές πλευρές λίγο πιο μέσα από τον αλωνόγυρο. Η συγκέντρωση αυτή του αλωνικού γίνεται με το θρινάκι, δηλ. μια ξύλινη παλάμη με τρεις-τέσσερεις τριγωνικές εγκοπές και τέσσερα-πέντε σφηνοειδή κουτουλά δόντια και με την ατόφια (χωρίς δόντια) ξύλινη παλάμη. Ταυτόχρονα με τη συγκέντρωση του αλωνικού γίνεται τέλειο σκούπισμα όλης της λοιπής επιφάνειας του αλωνικού από τις γυναίκες βοηθούς με βουρλοπαρασύρες- (σκούπες από μεστωμένα και καρπισμένα βούρλα) που οι κορφές τους σχηματίζουν μεγάλο σχετικά θύσανο, που εξασφαλίζει το παράσυρμα (σκούπισμα). Ύστερα απ αυτά αρχίζει το λίχνισμα, που έχει σκοπό να χωρίσει τον καρπό του αλωνικού από τ άχυρα, που για να πετύχει χρειάζεται να φυσά ουρματικός αέρας δηλ. συνεχής αλλά όχι σφοδρός. Μόλις λοιπόν αρχίσει να συρματεί ο αέρας ξεκινά το λίχνισμα, που αν το αλωνικό είναι πολύ και το λαμί του μεγάλο, ανεβαίνουν επάνω στο λαμί δυο λιχνιστάδες, ο ένας από τη μια άκρη κι ο άλλος από την άλλη, με τα θρινάκια στα χώρια και με τα κεφάλια δεμένα με μαντήλι, για να μην καθίζουν πάνω τ άχερα, καί επιδίδονται με συνεχείς ρυθμικές κινήσεις να καρφώνουν τα θρινάκια μέσα στο λαμί, να παίρνουν μια ποσότητα και να τη ρίχνουν σχετικά ψηλά προς τη μπροστινή μεριά του αλωνιού κόντρα στον αέρα. Μ αυτό τον τρόπο ο καρπός σαν πιο βαρύς πέφτει μπροστά και το άχερο παρασύρεται από τον αέρα στο πίσω μέρος του αλωνιού, ενώ το πολύ λεπτό άχερο- η σκόνη- παρασύρεται ακόμη πιο πίσω έξω από την κούπα του αλωνιού -την σκονίστρα.
Η δουλειά αυτή του πρώτου διαχωρισμού του καρπού από τ άχερα του αλωνικού λέγεται ξεχέρισμα . Κατά το ξεχέρισμα ο λιχνιστής πρέπει να προσέχει, ώστε, όταν δίδει στ άχερα τη Θρινακιά, το ύψος της να είναι τέτοιο, που ούτε ο καρπός να φεύγει από το μπροστινό μέρος του αλωνιού ούτε τα άχερα να παρασύρονται έξω από το πίσω του μέρος.
Με το ξεχέρισμα αποχωρίζεται το περισσότερο μέρος του άχερου, παραμένουν όμως μαζί με τον καρπό τα πιο χοντρά άχερα -τα κοντύλια- που σαν βαρεία κι αυτά δεν τα παίρνει ο αέρας. Για ν απαλλαγεί ο καρπός κι από τα κοντύλια, σχηματίζεται καινούριο λαμί από καρπό και κοντύλια, αφού δε σκουπιστεί πάλι τ αλώνι κυρίως από το μπροστινό μέρος, αρχίζει το ξελίχνισμα με ένα μόνο λιχνιστή, που με την ατόφια ξύλινη παλάμη δίδει τ αέρα λίγο-λίγο το καινούριο λαμί προσέχοντας τον καρπό να πέφτει πάνω στη μπροστινή πλευρά, ώστε σιγά-σιγά να σχηματιστεί πρόσωπο από καθαρό κάπρο.
Ταυτόχρονα οι βοηθοί του ο ένας με παράσυρο (πλακέ σκούπα από μικρό θάμνο προσδεμένη σε στελιάρι) παρασύρει απάλαφρα (ελαφρά) από το σχηματιζόμενο πρόσωπο του καρπού τα κοντύλια που δεν πήρε ο αέρας, ενώ η ακολουθούσα άλλη βοηθός παρασύρει με βουρλοπαρασύρα όσα κοντύλια αφίνει ο παράσυρος και τα οποία όλα μαζί σωρεύονται σε μιαν άκρη τ αλωνιού. Με τον τρόπο αυτό και με το συνεχές δόσιμο στου αέρα του λιχνισταριού, που παίρνει πάντοτε ο λιχνιστής από το πίσω μέρος του προσώπου, το οποίο σιγά σιγά και ανεπαίσθητα μετατωπίζεται όλο και λίγο πιο μπρος, που έρχεται στιγμή κατά την οποία το πρόσωπο καθαρού καρπού που σχηματίστηκε βρίσκεται πιο μπρος από τη μπροστινή γραμμή -πλευρά του λαμιού-, οπότε γίνεται το λεγόμενο ξεπάτωμα τ αλωνιού. Δηλ. σκουπίζεται ο πάτος στα σημεία του είχε καταλάβει το λαμί και σωρεύγεται από λίγο-λίγο προς το μέρος, του λιχνιστή που το λιχνά κι αυτό πάνω στο πρόσωπο και απαλάσσεται από τα κοντύλια. Ενώ στο μεταξύ περισσευούμενοι βοηθοί του απασχολούνται με το σώρεμα των άχερων στην πίσω μεριά του αλωνιού και στο τέλειο σκούπισμα του.
΄Ετσι μετά το λίχνισμα και των τελευταίων κατάλοιπων του πάτου ο λιχνιστής με κατάλληλους χειρισμούς της ξύλινης παλάμης και την ταυτόχρονη απαλλαγή του καρπού από τα τελευταία κοντύλια αλλάσει το σχήμα του προσώπου του καθαρού καρπού και από μακρουλό (επίμηκες), που ήταν, γίνεται σιγά σιγά κωνικός σωρός, ο δε καθαρός καρπός, που αποτελεί το σωρό λέγεται μάλαμα. Μόλις τελειώσει ο σωρός του μαλάματος ο λιχνιστής χαράσσει με την παλάμη λίγο πιο πάνω από τη βάση του σωρού κυκλικό αυλάκι ρηχό κι έπειτα με τον ίδιο τρόπο σχηματίζει σταυρό, που οι βραχίονες του αρχίζουν από τον κύκλο της βάσης και συναντούνται στην κορυφή του σωρού του μαλάματρς, όπου στη συνέχεια καρφώνει κάθετα το στελιάρι της παλάμης. Μετά απ αυτό παρατάσσονται όλοι οι αλωνάρηδες, λιχνιστάδες και βοηθοί καθώς και τα παιδιά τους και με μέτωπο προς ανατολάς κάνουν ο καθένας από τρεις μετάνοιες με το ανάλογο σταυροκόπημα κι έπειτα παίρνει ο καθένας από το σωρό μια χούφτα μάλαμα το φιλεί και το επιστρέφει πάλι στο σωρό ευχόμενος «και του χρόνου». Αν δε συμπέσει νάρθει κανείς ξένος κατά τη διάρκεια του λιχνίσματος ή ξελιχνίσματος χαιρετά με την καθιερωμένη ευχή «χίλια μουζούρια-πολλά τα έτη σας» και του ανταποδίδεται ο χαιρετισμός «δυο χιλιάδες στ αρχοντικό σας-καλώς ορίσετε». .
Μετά το στέσιμο του σωρού του μαλάματος και την οικογενειακή προσευχή, η γυναίκα βοηθός καταπιάνεται με το ξεκαθάρισμα των κοντύλων , εφ όσον βέβαια πρόκειται για λοϊσίματα. Το ξεκαθάρισμα αυτό γίνεται με το βόλισμα αν πρόκειται για χοντρόκοκκο λοίσιμο, όπως είναι τα κουκιά, ή με το κοσκίνισμα, όταν το λοίσιμο είναι ψιλόκοκκο, όπως είναι η φακή, ο βίκος κ.λ.π.
Το βόλισμα γίνεται με τη βοήθεια του βολίστη, ενός στρογγυλού ντενεκεδένιου εργαλείου που περιβάλλεται με ξύλινο γύρο ύψους ως είκοσι το πολύ πόντους και του οποίου ο πάτος είναι κυκλικά ολοτρύπητος με σχετικά μεγάλες τρύπες που να χωρούν το πέρασμα των κουκιών, ροβιθιών κ.λ.π. Μέσα στο βολίστη μπαίνει κάθε φορά μια ποσότητα κοντύλων ανάκατη με καρπό και μετά σ ένα διπλανό χώρο η γυναίκα ανακινεί με κάποια δύναμη δεξά-ζερβά το βολίστη, με στηριγμένα τα δάκτυλα των χεριών της, σε τρόπο ώστε κατά τη ρυθμική αυτή κίνηση να μετατοπίζεται μέσα στο βολίστη το περιεχόμενο του, οπότε οι καρποί μόλις έρθουν σ επαφή με τις τρύπες να πέφτουν και να μένουν μόνο τα κοντύλια. Με ανάλογο τρόπο γίνεται και το ξεκοντύλισμα των λοϊσιμάτων, που έχουν μικρούς κόκκους, όπως η φακή, το ρόβι, το βίκος κ.λ.π. μόνο που αντί του βολίστη χρησιμοποιείται το κόσκινο, ένα εργαλείο όμοιο σε όλα με το βολίστη μόνο πως έχει δυο λογιώ (ειδών) τρύπες σε εναλλασσόμενες κυκλικές σειρές μακρουλές ή στρογγυλές, αλλά πολύ μικρότερες από τις τρύπες του βολίστη.
Με τον ίδιο τρόπο γίνεται το αλώνισμα και το λίχνισμα των σιτηρών. Οι μόνες διαφορές στο αλώνεμα είναι ότι τόσο κατά την αρχική στρώση τ αλωνιού όσο και στα μετέπειτα συμπάλματα οι αλωνάρηδες φέρνουν τα δεμάτια τ αλωνικού από την αντίστοιχη θεμονιά και τα σπούν κατά διαστήματα μέσα στ αλώνι και κατόπιν τ απλώνουν με το διχάλι. Και στα σιτηρά γίνεται σώρεμα τ αλωνικού, όταν πληθύνει τ αλωνεμένο, καθώς και νέα στρώση γύρω από το σωρό.
Και στο λίχνισμα εφαρμόζεται η ίδια διαδικασία στο στήσιμο του λαμιού και στο ξεχέρισμα. Μόνη πάλι διαφορά είναι ότι μετά το ξεχέρισμα εκτός από τα κοντύλια μένουν και τα λεγόμενα βαβούλια δηλ. καρποί με περίβλημα ή ακόμη κομμάτια από κεφαλές τ αλωνικού. Στην περίπτωση αυτή σταματά το λίχνισμα και απλώνεται το ξεχερισμένο αλωνικό, για να ξαναλωνευτεί, αλλά όχι με βολόσυρο παρά μόνο με τα πόδια των ζευτικών, που ζεύονται αλισίδι και γυρίζουν τσαλαπατώντας τ αλωνικό μέχρι να λυώσουν τα βαβούλια. Μετά από το τελευταίο αυτό αλώνισμα-ποδοπάτημα ξαναστένεται λαμί και συνεχίζεται το λίχνισμα και το ξεκοντύλισμα ώσπου να γίνει ο σωρός του μαλάματος, το σταύρωμα του σωρού, και η οικογενειακή προσευχή.
Τα κοντύλια στα σιτηρά λέγονται κοντύλοι και σωρεύονται σε μια άκρα τ αλωνιού, για να αποτελέσουν το τελευταίο αλωνικό ή χρονιάς με βολόσυρο και αλισίδι.
Αλώνεμα με αλισίδι-ζέψιμο γίνεται και σε κάθε περίπτωση, που δε μπαίνει βολόσυρος είτε γιατί το αλωνικό είναι λίγο και στο στρώσιμο μένει πολύ φτηνό, οπότε οι πέτρες του βολόσυρου βρίσκονται στον πάτο του αλωνιού, είτε γιατί το ίδιο τ αλωνικό δε σηκώνει βολόσυρο, όπως συμβαίνει με τα ροβίθια.
Βέβαια, όπως είναι φυσικό, μετά το ξελίχνισμα του κάθε αλωνικού ο καθαρισμένος καρπός σακκιάζεται (μπαίνει σε σακκιά) και μεταφέρεται με το φορτηγό ζώο στο σπίτι του ιδιοκτήτη γεωργού, όπου αποθηκεύεται στα κατάλληλα δοχεία, πιθάρια, κασόνες κ.λ.π. μέχρι να έρθει, η ώρα, που θα ξοδευτούν από την οικογένεια του, ή θα πουληθούν στην αγορά, για την εξοικονόμηση και των άλλων αναγκών και κυρίως σε εντυμασά και καλίκωση.
Κατά τη διάρκεια της εναλλαγής των αλωνικών στο αλώνισμα, λίχνισμα, σόδιασμα παρουσιάζεται η ανάγκη, ν αδειάσει τ αλώνι από τα άχερα, που σποριάζονται στο πίσω του μέρος. Γι αυτό κατά διαστήματα τις πρωινές ώρες σακκιάζονται σε παλέτσες και μεταφέρονται μια μια με τον ώμο του ανθρώπου ή δυο-δυο φορτίο με το ζώο και αποθηκεύονται στον αχεργιώνα (αχυρώνα) δηλ. ένα αποκλειστικό για τ άχερα μεγάλο δωμάτιο, εντελώς στεγανό, όπου φυλάσσονται και προστατεύονται τ άχερα από την υγρασία, για τη διατροφή των οικόσιτων ζώων. Στα σπίτια με την παλιά στέγη από δοκάρια, σκίζες και λεπίδα ανοίγεται κάθε χρόνο σε ορισμένο σημείο του αχεργιώνα η αχερότρυ-πα, από την οποία χύνονται μέσα τ άχερα, αφού προηγουμένως κλειστεί από μέσα η πόρτα, κι έτσι ο αχεργιώνας παίρνει περισσότερα άχερα γιατί γεμίζει και το στίβασμα γίνεται καλλίτερα, επειδή τα άχερα πατιούνται από άνθρωπο που κατεβαίνει από την αχερότρυπα, και καθίζουν.
Κατά την αποθήκευση των άχερων γίνεται κάποια διαλογή, ώστε τ άχερα από λοϊσίματα και προπάντων τα φακάχερα, βικάχερα, ροβάχερα να μπαίνουν μονόπαντα (στο αυτό μέρος), για να παίρνονται παραϋστερα (αργότερα) χωριστά και ναδίδονται τροφή στα οικόσιτα λιανά οζά (αίγες και πρόβατα).

πηγη laogrofia

Βεγγέρα στη Χυμευτού



Η εκδήλωση  έχει   αναβληθεί   .  Η   νέα ημερομηνία θα ανακοινωθεί σύντομα



 Ο πολιτιστικός σύλλογος Μονής Μαλεβυζίου  και η περιφερειακή ενότητα Ηρακλείου  σας προσκαλούν   ,την Παρασκευή  29  Αυγούστου 2014 ,στις  9 μ.μ.  στη  "Μονιανή βεγγέρα στη Χυμευτού".

  Ο   Στάθης Μονιάκης θα  αφηγηθεί μικρές εύθυμες ιστορίες και οι νέοι οργανοπαίκτες  Αντώνης Καλλέργης  και Μιχάλης Παπάζογλου θα επενδύσουν με κρητική μουσική την αφήγηση.

  Η  εκδήλωση   είναι  αφιερωμένη στη μνήμη του λοχία καταδρομών Νικολάου Καβροχωριανού με αφορμή τα σαράντα χρόνια από τα τραγικά γεγονότα της Κύπρου ,τον Ιούλιο του 1974     και  είναι υπό την αιγίδα της Τοπικής Κοινότητας Μονής και του ΔΟΠΠΑΜ

 Είσοδος ελεύθερη
                                                                                                          
Ευχαριστούμε τους χορηγούς των εκδηλώσεών   μας

Νιράκης Γιάννης

ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΚΟΥΒΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΥΛΙΣΟΣ


ΠΡΑΤΗΡΙΟ  ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΣΑΜΟΛΗΣ  ΕΜΜ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
 
υπεύθυνος πωλήσεων    Λουδιανός Μιχάλης τ. Γεωργίου
 
 
 
 
 Νερό   Ρούβας  

  

Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στη Μονή Μαλεβυζίου

Ο πολιτιστικός σύλλογος Μονής Μαλεβυζίου και η Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου   διοργανώνουν  μια σειρά εκδηλώσεων  αφιερωμένες στη μνήμη του λοχία καταδρομών Νικολάου Καβροχωριανού  με τη συμπλήρωση σαράντα χρόνων από τα τραγικά γεγονότα της Κύπρου.
                                         
Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων έχει ως εξής





ΚΥΡΙΑΚΗ   13   ΙΟΥΛΙΟΥ 2014
Η αναβίωση του Αλωνίσματος στα Πλακάλωνα
Άλεσμα σταριού με χειρόμυλο
Ψήσιμο ξυνόχοντρου
Αγώνας ιππασίας με γεωργαλίδικα άλογα ( διαδρομή Πλακάλωνα-Λαγάρες-Χυμευτού -Πλακάλωνα)
Έναρξη 6μ.μ. Είσοδος ελεύθερη

ΣΑΒΒΑΤΟ  19   ΙΟΥΛΙΟΥ 2014
Κινηματογραφική βραδιά
Προβολή της ταινίας " El Greco " του Γιάννη Σμαραγδή
Έναρξη 9,30 μ.μ .        Είσοδος ελεύθερη

ΚΥΡΙΑΚΗ   20   ΙΟΥΛΙΟΥ 2014
Ημέρα τιμής και μνήμης
11π. μ.   Επιμνημόσυνη δέηση για τον Λοχία Καταδρομών    Καβροχωριανό Νικόλαο
              Ομιλία με θέμα τη κυπριακή  τραγωδία  με ομιλητές τους φιλολόγους   Σκραφνάκη Γεώργιο  και Τζανή Μηνά
              Προβολή  ντοκιμαντέρ 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ    25    ΙΟΥΛΙΟΥ 2014
7 μ.μ.   Εσπερινός πολιούχου Αγίας Παρασκευής
9 μ.μ.    Χοροεσπερίδα 
           λύρα -τραγούδι        Νίκος  Ρινακάκης
           λαούτο -μαντολίνο    Γιάννης  Γωνιανός
           λαούτο                 Γιάννης  Μιχελακάκης
           κρουστά               Μάνος  Πετράκης
           

ΤΕΤΑΡΤΗ  30  ΙΟΥΛΙΟΥ 2014
 "Ταξίδι στο παρελθόν "
Προβολή σπάνιου κινηματογραφικού υλικού  από το αρχείο του Δημήτρη Παγωμένου που κατέγραψε στιγμές καθημερινότητας στο χωριό μας
Έναρξη  9,30 μ.μ     Είσοδος ελεύθερη
 
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ   1    AY ΓΟΥΣΤΟΥ   2014
Μονιανή βεγγέρα στη Χυμευτού
Σόρδινα με το Στάθη Μονιάκη
Στο λαούτο o Αντώνης Καλλέργης και στο μαντολίνο o Μιχάλης Παπάζογλου
Έναρξη 9,30 μ.μ Είσοδος ελεύθερη

 ΔΕΥΤΕΡΑ   4   ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2014
Θέατρο  Σκιών   Αθανασίου
Παράσταση παραδοσιακού Καραγκιόζη
Έναρξη 9 μ.μ.  Ελεύθερη είσοδος
 

ΣΑΒΒΑΤΟ  9 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2014
Εθελοντική δράση
Καθαριότητα στο κοιμητήριο του χωριού
Έναρξη  8π.μ.
Κινηματογραφική βραδιά για παιδιά

Έναρξη 9,30 μ.μ. Είσοδος ελεύθερη


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ   22   ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2014
Συναυλία με το  Στέλιο  Μπικάκη
Τα έσοδα της εκδήλωσης θα διατεθούν για την οργάνωση του Εκθετηρίου Λαογραφικής και Πολιτιστικής Κληρονομιάς στο χωριό μας
Έναρξη στις  9,30 μ.μ.    Είσοδος 5 ευρώ
 

ΣΑΒΒΑΤΟ   6    ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014 
Πεζοπορία " Μονή -φαράγγι - Παναγία Καβαλαρά "
Έναρξη 7,30 π.μ

ΤΕΤΑΡΤΗ   10   ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014
''    Άλλη Μπάντα "
Συναυλία
Έναρξη 9,30 μ.μ   .Είσοδος ελεύθερη

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
'' Το όργωμα και η σπορά "
Έναρξη 11 π.μ.    Είσοδος  ελεύθερη


ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014
" 2ος διαγωνισμός κρασιού "
Έναρξη  7 μ.μ.   Είσοδος ελεύθερη

 Ευχαριστούμε τους φορείς που στηρίζουν την προσπάθεια μας  για βελτίωση της ποιότητας ζωής
 στο χωριό μας
Οι εκδηλώσεις είναι υπό την αιγίδα της Τοπικής Κοινότητας  Μονής και του ΔΟΠΠΑΜ.